İçeriğe geç
Aralık 22, 2006 / Erkan

3 Boyutlu Masa Üstü (3D Desktop) XGL!


Son zamanlarda işletim sistemi sektöründe çarpıcı gelişmeler yaşanmakta. Microsoft’un 2007′de piyasaya sürecek olduğu Vista ile işletim sistemi sektörü yeniden ivme kazandı ve bir çok yeniliklerle üreticiler kendilerini göstermeye başladılar.

Herkes gibi bende bu çarpıcı gelişmeleri yakından takip etmeye çalışırken, Novell in geliştirmekte olduğu ve şu an hala beta olan XGL desktop ile tanıştım. Vista ve MAC-OSX den çarpıcı gelişmeler beklerken LINUX için yazılmış olan XGL desktopun kullanıcıya sundukarı gerçekten çok etkileyici.

Aşağıdaki video’yu dikkatilice izlemenizi bedava ve açık kaynak olan LINUX işletim sisteminin ileride Vista ve diğer ticari amaçlar ile yapılmış işletim sistemlerine nasıl fark attığını ve atacağını gözleriniz ile görün.

Aşağıdaki video da izleyeceğiniz Desktop’u herhangi bir LINUX işletim sistemine buna PARDUS‘ta dahil internet’te biraz araştırma yaparsanız yükleyebilirsiniz. PARDUS üzerinde 3 boyutlu masaüstünün (3d desktop) nasıl çalıştığını görmek için http://www.yuzde100yerli.com/2006/12/22/karsinizda-pardus-2007 adresini ziyaret edebilirsiniz.

Kesinlikle bağımlılık yaptığını söyleyebilirim :)

http://www.novell.com/products/desktop/features/xgl/

http://en.opensuse.org/Using_Xgl_on_SUSE_Linux

http://my.opera.com/turkish/forums/topic.dml?id=167718

22 Yorum

Yorum Yapın
  1. yugruk / Ara 28 2006 4:23 pm

    Bu anlattığınız 3 boyutluluğu sağlayan 2 tane farklı program var bunların adları Beryl ve Compiz.Compiz Novell tarafından yazıldı Beryl ise Compiz’den gelen tecrübeyi kullanarak sıfırdan (yanlışım olabilir) yazıldı.
    Beryl daha çok efekte sahip olduğu için Pardus ile sanırsam Beryl geliyor.
    Ekran kartı Nvidi ya da ATI olanlar sürücülerini yükledikten (ya da son sürüme yükselttikten) sonra rahatlıkla Beryli deneyebilir.

  2. Lawry / Ara 28 2006 4:46 pm

    Vista rocks!

  3. psikopat / Şub 12 2007 2:18 pm

    Süper.. kullandım bırakamadım.. zaten gelişimini sürekli takipteyim..

  4. ender / Şub 15 2007 8:55 pm

    thank you

  5. SenteLLLo / Şub 25 2007 12:50 pm

    Bu harika birsey arkadaslar ben 3 boyutlu masa üstünü nerden indirebilrim acaba yardimci olurmusunu ?

  6. Erkan / Şub 25 2007 10:44 pm

    Merhaba SenteLLLo

    Öncelikle bilgisayarına bir linux dağıtımı kurman gerekiyor. Pardus kurmak istersen http://www.pardus.org.tr adresinden indirebilirsin.

    Bilgisayarına linux kurduktan sonra 3 boyutlu masa üstünü yüklemek için biraz araştırma yapman gerekecek. Eğer pardus kullanıyorsan, http://www.pardus-linux.org/forums/viewtopic.php?t=3500&highlight= adresinden gerekli yardımı alabilirsin.

    3 boyutlu masa üstüne geçmeden önce bilgisayarının donanım olarak yeterli olup olmadığınıda araştırmanı öneririm. Ben PentiumD 2.66ghz işlemci, nvidia 128mb 6600gt ekran kartı ve 1gb ram ile rahatlıkla çalıştırdım.

  7. muhammed / Mar 14 2007 12:02 am

    Merhaba arkadaslar ben beryl ı kurdum hersey cok guzel calısıyor ancak youtube de beryl nın bı vıdeosunu ızlemıstım pencerelerın acılıp kapanmasında bı alev cıkıyordu suan ona ugrasıyorum ama bı turlu bulamadım beryl yonetıcısınden effectlerdekı ayarları kurcaladım ama yıne olmadı bılen varsa tarıf edebılırmı????

  8. Erkan / Mar 14 2007 1:24 am

    Beryl settings manager’i açın, Visual Effects altında solda Animations adında bir seçenek göreceksiniz orayı tıklayınız. Çıkan seçeneklerden “create” ile pencere açılma efektini “close” ile de pencere kapanma efektini değiştirebilirsiniz. Seçmeniz gereken efekt ise “Burn” efekti.

  9. SHaw35 / Mar 29 2007 9:58 am
  10. SHaw35 / Mar 29 2007 9:58 am

    Guzel : )

  11. serkan / Nis 7 2007 11:09 am

    güzel

  12. _BEYAZ_ / Nis 16 2007 4:49 pm

    arladasım gercekten cpok gusel olmus kabul edıyorum ama sunu cevaplarsan sevinirim burada kullanılan zannedersem linüx işletim sistemi fakat burada videoda gösterilen program anladıgım kadarı ile bu programı xp de kurabilirmıyız ? ve tam adını verirsen sevinirim ?

  13. Erkan / Nis 16 2007 8:54 pm

    Beryl yada compiz olarak aratabilirsin ikiside linux üstünde çalışan 3d desktop eklentisi. Bu eklentileri xp yada diğer işletim sistemlerinde malesef çalıştıramazsın en azından şimdilik.. Gerçek bir 3d desktop kullanmak istiyorsan linux işletim sistemine geçmen gerekiyor.

  14. sdfd / May 8 2007 10:22 pm

    erkan yod’m 3d var windows için ama çok basit kalır bunlara göre

  15. coder / Haz 26 2007 11:15 am

    şimdi bu beryl mi compiz mi yada hangi sürümü
    bilgi verirsen indirelim suse 10.2 üzerine kuralım
    bu arada ekran kartım sapphire ati radeon 9250 destekler deilmi bunu

  16. BATUHAN / Haz 27 2007 2:53 pm

    NE YANİ XP DE OLMUYO MU :((((((((((((((((((((

  17. nano / Ağu 13 2007 11:17 pm

    merhaba.ben red hat tabanlı fedora core 6.kullanıyorum.suan ıcın cok sorun yasıyorum.bu dedıgınız sıstemde kod kullanmak gerekıyormu?bıde herhangı bırsey ındırdıkten sonra.kurması zor oluyor.nasıl kurabılırım.nereden ındırecegım bu programı bana gore olan.cvp larsanız sevınırım.yada yardımcı olacak ark maıl eklesınler.cok tsk

  18. nurdan / Eki 7 2007 5:42 pm

    ya indirmenin kolayı yokmu yaaa bilen warsa söylesin hem bu paralımı iniyooooo??

  19. memonaldo / Kas 22 2007 10:32 pm

    PARALIMI BEYLERRR

  20. glaxaya / Nis 21 2008 4:14 am

    xp için yokmu?

  21. glaxaya / Nis 21 2008 7:41 am

    madotate + yod’m die 2 prog var 2sini birden çalıştırıyosun benzer bişey oluyo prog lar 2mb falan mutlaka deneyin

Geri İzlemeler

  1. Vista rocks! | Blog ve Wolkanca.Com - Evden işe işten eve Blog!

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

