Skip to content
Mayıs 9, 2008 / Erkan

Web Tasarımı Yapmaya Artık Son Vermelisin


Çünkü;

  • 5dkk lık basit bir iş olarak görüyorsun
  • Sabırlı değilsin
  • Enerjin yok
  • Fazla duygusal ve alıngansın
  • Yaptığın işe güvenmiyorsun
  • Tek amacın para kazanmak
  • Harcamadan kazanacağına inanıyorsun
  • w3.org, section 508 ve erişebilirlik sana birşey ifade etmiyor
  • Günlük işlerinde hala “Internet Explorer 6” kullanıyorsun
  • Bilgisayar başında vakit geçirmekten sıkılıyorsun
  • E-ticarete güvenmiyorsun, hiç kullanmadın

Eğer bu maddelerden bir tanesine dahi evet diyebiliyorsan ya web tasarımı yapmaya son vermelisin yada artık işini ciddiye almalısın.

Yanılıyorsam yada unuttuğum birşeyler varsa siz düzeltin lütfen.

5 Yorum

Yorum Yapın
  1. Can / May 22 2008 10:08 pm

    Web tasarımcı değilim öyle bir merakımda yok. Ama bu dediklerinize uyabilecek bir çok site var. ve içlerinde kendilerine profesyonel diyenler de mevcut. peki bu maddeler kendilerine uyduğu halde kabul etmeyenler için değişik seçenek yada çözüm önerileriniz var mı?

  2. Erkan / May 23 2008 11:03 pm

    İşlerini ciddiye alsınlar, web’in de bir standartları olduğunu, farklı tarayıcılar kullanan ziyaretçilerin olduğunu ve zaman, emek harcamadan, fark yaratmadan kazanamayacaklarını unutmasınlar yeter.

  3. Oktay / Tem 24 2008 2:42 am

    Merhaba erkan bey.
    Özellikle yazmak istedim size.
    Öncelikle şu yazdiğınız yazı gecenin 2.38’inde tokat gibi indi yüzüme neden diceksiniz ?
    Daha silverlight bırakın türkiyeyi dünyada bile cogu kişi tarafından bilinmiyoken ben silverlight kasıyorum neden neden neden sonunu getiremiyorum diye düşünürken bu yazıyı gördüm inanırmısınız o yazdığınız maddelerin hepsi üzerimde var şu an birden gözlerim açıldı :)
    11 yıldır pc ile uğraşan birine gerçekten söylenecek sözler bunlar ben şu an çözümü buldum msnimi kapadım güzel bir kahve yaptım ve eski başarılı olduğum günleri hatırladım birde sigara yaktımı tamamdır sabaha bu silverlight olayı biter :)
    incelemek isterseniz sitem http://www.sisturk.com

  4. Mehmet Izon TURAC / Eyl 9 2008 1:36 pm

    @Oktay ; Silverlight cok kisa bir zamanda populeritesine kavusmus bir teknoloji. Dunya da bir cok kisi biliyor, Turkiyede de bir cok insan baslangic – orta seviye arasinda. Tabii hazir Silverlight demisken oncellikle Silverlight’i bir cok kisiye asilamis olan Daron Yondem’e tesekkur edip silverlight ile ilgili Turkce RESMİ(şaka yapiyorum tabii ki) kaynağın adını vermem de gerekiyor ; http://daron.yondem.com

    Ayrıca elektronik ticarete Türkiye içinde çok fazla güvenmiyorum. Koca hepsiburada ile ne kadar problem yaşadım. Weblebi örneğinide gördük, altivi örneğini ve türevlerinide. Bugün hâlâ Bascuda da parasi kalmiş insanlarin bile olduğunu tahmin ediyorum.
    Tabii elektronik ticaret sadece bir şeyleri satın alma olarak gösterilmediyse, o zaman güveniyorum :)

  5. Erkan / Eki 6 2008 3:18 am

    Bu yazıyı yazmaktaki amacım, web tasarımı işinin küçümsenmemesi gerektiği konusunda dikkat çekmektir, tabiki yazdığım maddeler tartışmaya açıktır ve kişilere göre fikir farklılıkları gösterebilir.

    Günümüzde yapılan bir çok web sitesi yüzbinler ile ifade edilen kullanıcı seviyelerine ulaşıyor ve bu ziyaretçilerin hepsi bir veya birkaç web tasarımcısının yapmış olduğu yanlışlar/doğrular yüzünden web den soğuyor veya web’i vazgeçilmez bir ortam olarak görmeye başlıyor.

    “Şu Internet tarayıcısıyla gelmedi aman siteyi görmesede olur” veya “bilgisayarını hızlandırsın da gelsin” gibi yaklaşımlardan kurtulup standartlara ve erişime Internetin gelişimi için önem vermemiz gerektiğini düşünüyorum.

    Son olarak e-ticaret’e güvenmek veya e-ticareti kullanmak ne olduğunu bilmediğimiz ve arkasında duran firma yada markanın tam olarak güven vermediği, e-ticaret için gerekli güvenlik önlemlerinin alınmadığı sitelerden alışveriş yapmak değildir.

    Fakat bu mesleği yapanlar olarak bu konuda yapılan yanlışları örnek alamayız e-ticaretin getirdiği kolaylıkları bir yana bırakıp insanları e-ticaretten soğutmak kullanımamasını tavsiye etmenin bu mesleği artık yapmamamız gerektiğinin bir belirtisi olduğunu düşünüyorum.

Bir Cevap Yazın

