Skip to content
Mart 5, 2009 / Erkan

İyi Bir Tasarım İçin İlk Adım…


Mehmet Doğan‘nın blog’unu gezerken karşılaştığım “Kime Göre Neye Göre” başlıklı yazı ilgimi çekti, yazıda Kanada’da bulunan Carleton Üniversitesi’nin araştırma sonuçlarına göre web sitelerini gezen kişilerin bir web sitesine ilk defa girdiğin de o site ile ilgili kararını 50 milisaniye de verdiği yazıyor. Ve yine aynı yazıda Mehmet Doğan, eğer görsel intiba bukadar önemliyse amazon, google, e-bay gibi web sitelerinin 50 milisaniye testini nasıl geçtiği konusunda sorusunu eklemiş…

Bu yazıyı yazmaktaki amacım araştırma sonuçlarına ve Mehmet Doğanın iletmiş olduğu örneklere ve tecrübelerime dayanarak yeni bir bakış açısı eklemek.

Doğal olan güzeldir…

Bir su damlasını düşünün yer çekiminin yarattığı etki ile süzülüyor ve biz tam o anda zamanı durdurup su damlasının yolculuğunda çeşitli etkiler ile aldığı şekli hayranlıkla izliyoruz. Aynı şekilde bir kar tanesini inceliyoruz donmuş su parçacıklarının havada süzülürken rastgele yaratmış olduğu şekle bakarken hayranlığımızı yine gizleyemiyoruz. Bir jet uçağı yada spor otomobil gördüğümüz de ise verdiğimiz tepki çoğu zaman aynı…

Şahsen, mükemmel tasarımın, doğal şartların gerektirdiği etkilerle sağlanabileceğini düşünüyorum ve bir jet uçağı tasarlanırken tasarımcıların insanları görsel olarak etkilemek için mi, yoksa mükemmel bir uçuş için gerekli olan aerodinamik yapıyı gerçekleştirmek için mi tasarım yaptığını düşünerek yola çıkmayı tercih ediyorum.

Bir web sitesini tasarlarken, tasarımımızın yer alacağı doğal ortamı (Internet Tarayıcıları) ve bu doğal ortamda yer almanın gerektirdiği şartları (web standartları, erişebilirlik vb…) ve etkileri (erişim zamanı, işlemci yükü vb…) iyi bilmeli ve anlamalıyız. Ayrıca sunacağımız içerik bir su damlası gibi berrak ve oval hatlara mı yoksa kar tanesi gibi beyaz ve keskin hatlara mı sahip olmamız gerekiğini belirleyici büyük bir etkendir.

Mükemmel bir görsel tasarım için aylarca düşünüp bir türlü ortak karar alınamayan sinir bozucu toplantılarla vaktimizi boşa geçirmek yerine hedef kitlemize kaliteli içeriği en iyi şekilde nasıl sunacağımızı düşünmek, mükemmel tasarım için gerekli etkileri belki hemen olmasa da zaman içinde, kullanıcı kitlenizden gelen önerilerin dikkate alınması ve değerlendirilmesiyle kendiliğinden oluşturacaktır.

Ben şahsen Mehmet Doğan’ın yazısında yer alan araştırma sonuçlarının gerçeği yansıttığını düşünüyorum fakat beynimiz 50 milisaniyede olumsuz bir karar vermiş olsa bile, doğru ve etkili pazarlama, yakın çevremizden gelen olumlu tepkiler, deneyimlerimiz ve son olarak mantığımız verilen bu olumsuz kararı olumlu hale getirmek için gerekli düzeltmeyi yapacaktır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: